[Rare cause of renal infarction in a 28-year-old male patient]

Internist (Berl). 2022 Feb;63(2):221-223. doi: 10.1007/s00108-021-01186-8. Epub 2021 Oct 15.
[Article in German]

Abstract

This article presents the case of a 28-year-old male patient with a renal infarction due to an embolizing traumatic postdissection aneurysm of a renal segmental artery. He presented with abdominal and flank pain 1.5 years after a motorcycle accident. The C‑reactive protein (CRP) and lactate dehydrogenase (LDH) levels were elevated and the diagnosis was made by computed tomography (CT) angiography. Other causes of renal infarction were excluded. After an interdisciplinary discussion we decided to use interventional coiling in this young and athletically active patient in order to avoid long-term anticoagulation.

Es wird über den Fall eines 28-jährigen Patienten mit einem Niereninfarkt aufgrund eines embolisierenden Aneurysmas nach traumatischer Dissektion einer Nierensegmentarterie berichtet. Er stellte sich 1,5 Jahre nach einem Motorradunfall mit Abdominal- und Flankenschmerzen vor. C‑reaktives Protein und Laktat-Dehydrogenase waren erhöht. Die Diagnose wurde mittels computertomographischer Angiographie gestellt. Weitere Ursachen eines Niereninfarkts wurden ausgeschlossen. Nach interdisziplinärer Besprechung entschieden wir uns bei jungem und sportlich aktivem Patienten für ein interventionelles Coiling, um eine langfristige Antikoagulation zu vermeiden.

Keywords: Aneurysm/renal artery; Coiling, interventional; Computed tomography angiography; Embolism; Traumatic dissection/renal artery.

Publication types

  • Case Reports

MeSH terms

  • Adult
  • Aortic Dissection* / diagnostic imaging
  • Humans
  • Infarction / diagnosis
  • Infarction / etiology
  • Kidney
  • Kidney Diseases*
  • Male
  • Renal Artery / diagnostic imaging
  • Tomography, X-Ray Computed