[Acute ischaemic stroke - Update]

Ther Umsch. 2018;75(7):411-419. doi: 10.1024/0040-5930/a001017.
[Article in German]

Abstract

Acute ischaemic stroke - Update Abstract. Intravenous thrombolysis and / or endovascular therapy are effective and safe in acute ischaemic stroke if patients are selected accordingly. Despite bleeding complications, disability rates may be lowered by treatment. Latest studies investigated intravenous thrombolysis with rt-PA in a treatment window of > 4.5 hours after symptom onset or in case of unknown symptom onset, the application of tenecteplase as thrombolytic agent applied intravenously with and without endovascular therapy, endovascular therapy in a treatment window of > 6 - 24 hours or in case of unknown symptom onset as well as outcome in dependence of general anaesthesia or conscious sedation for endovascular therapy.

Zusammenfassung. Durch eine intravenöse Thrombolyse und / oder endovaskuläre Therapie können bei korrekter Patientenselektion trotz möglicher Gefahr von Blutungskomplikationen Langzeitbehinderungen beim akuten ischämischen Hirnschlag gesenkt werden. Die neusten Studien untersuchten intravenöse Thrombolyse mit rt-PA im > 4.5 Stunden-Zeitfenster und bei unklarem Symptombeginn, Tenecteplase als intravenöses Thrombolytikum mit und ohne endovaskuläre Therapie, endovaskuläre Therapie im > 6 – 24 Stunden-Zeitfenster und bei unklarem Symptombeginn sowie die Prognose in Abhängigkeit von Vollnarkose oder Sedierung während der endovaskulären Therapie.

Publication types

  • Review

MeSH terms

  • Brain Ischemia*
  • Fibrinolytic Agents
  • Humans
  • Stroke* / therapy
  • Thrombolytic Therapy*
  • Tissue Plasminogen Activator
  • Treatment Outcome

Substances

  • Fibrinolytic Agents
  • Tissue Plasminogen Activator