Background: The risk of thromboembolic events is increased for coronavirus disease (COVID)-19 inpatients. For severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2)-infected outpatients, only few data are available so far.
Methods: In our prospective single-center study, 461 SARS-CoV-2-infected outpatients were screened for the presence of deep vein thrombosis.
Results: Two outpatients had suffered a deep vein thrombosis. An association with previously known risk factors, such as preexisting thrombosis in the medical history or cardiovascular risk factors, could not be proven.
Conclusion: General thromboprophylaxis in SARS-CoV-2-infected outpatients is still not recommended.
Zusammenfassung: GRUNDLAGEN: Das Risiko für thrombembolische Ereignisse ist für stationäre COVID-19-Patienten erhöht. Für ambulant behandelte SARS-CoV-2-Infizierte liegen bisher nur wenige Daten vor.
Methodik: In der prospektiven Single-Center-Studie der Autoren wurden 461 SARS-CoV-2-Infizierte mit ambulantem Behandlungsverlauf auf das Vorliegen einer tiefen Beinvenenthrombose untersucht.
Ergebnisse: Bei 2 ambulanten Patienten war eine Beinvenenthrombose aufgetreten. Ein Zusammenhang mit bisher bekannten Risikofaktoren, wie vorbestehender Thrombose in der Anamnese oder kardiovaskulären Risikofaktoren, konnte nicht nachgewiesen werden.
Schlussfolgerung: Eine generalisierte Thromboseprophylaxe bei ambulanten SARS-CoV-2-Infizierten wird weiterhin nicht empfohlen.
Keywords: COVID-19; Mild illness; Outpatient treatment; SARS-CoV-2; Thrombosis prophylaxis.
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