Organisation, regulations, preparation and logistics of parenteral nutrition in hospitals and homes; the role of the nutrition support team - Guidelines on Parenteral Nutrition, Chapter 8

Ger Med Sci. 2009 Nov 18:7:Doc20. doi: 10.3205/000079.

Abstract

PN (parenteral nutrition) should be standardised to ensure quality and to reduce complications, and it should be carried out in consultation with a specialised nutrition support team whenever possible. Interdisciplinary nutrition support teams should be established in all hospitals because effectiveness and efficiency in the implementation of PN are increased. The tasks of the team include improvements of quality of care as well as enhancing the benefit to cost ratio. Therapeutic decisions must be taken by attending physicians, who should collaborate with the nutrition support team. "All-in-One" bags are generally preferred for PN in hospitals and may be industrially manufactured, industrially manufactured with the necessity to add micronutrients, or be prepared "on-demand" within or outside the hospital according to a standardised or individual composition and under consideration of sterile and aseptic conditions. A standardised procedure should be established for introduction and advancement of enteral or oral nutrition. Home PN may be indicated if the expected duration of when PN exceeds 4 weeks. Home PN is a well established method for providing long-term PN, which should be indicated by the attending physician and be reviewed by the nutrition support team. The care of home PN patients should be standardised whenever possible. The indication for home PN should be regularly reviewed during the course of PN.

Die parenterale Ernährung (PE) im Krankenhaus sollte standardisiert werden um die Qualität zu erhöhen und die Komplikationsraten zu reduzieren. PN sollte soweit möglich in Konsultation mit einem spezialisierten Ernährungsteam durchgeführt werden. Ein interdisziplinär arbeitendes Ernährungsteam sollte in allen Krankenhäusern etabliert werden, um die Effektivität und die Effizienz der Durchführung der Ernährungstherapie zu verbessern. Die Aufgaben des Teams sind vielseitig und beinhalten u.a. die Verbesserung der ernährungsmedizinischen Qualität sowie der Wirtschaftlichkeit. Die Indikation zu medizinischen Maßnahmen einschließlich der PE muss durch den behandelten Arzt gestellte werden und sollte unter Einbezug des Ernährungsteams erfolgen. „All-in-One“-Beutel werden generell für die PE im Krankenhaus bevorzugt und können entweder vollständig industriell hergestellt, industriell hergestellt mit der Notwendigkeit individueller Zugaben von Mikrosubstraten, oder innerhalb bzw. außerhalb des Krankenhauses nach standardisierter bzw. individueller Rezeptur „on demand“ unter Berücksichtigung von sterilen und aseptischen Bedingungen zubereitet werden. Im Laufe einer PE sollte generell ein enteraler oder oraler Kostaufbau nach standardisiertem Schema angestrebt werden. Eine Indikation für eine Heim-PE kann gestellt werden wenn eine PE-Dauer von mindestens vier Wochen erwartet wird. Heim-PE ist ein medizinisch etabliertes Verfahren zur langfristigen PE, die durch den behandelnden Arzt indiziert wird und durch ein Ernährungsteam begleitet werden sollte. Die Betreuung des heimparenteralen Patienten sollte möglichst standardisiert erfolgen. Die Indikation zur Heim-PE ist im Verlauf regelmäßig zu überprüfen.

Keywords: compounding; home parenteral nutrition; multi-chamber bags; nutrition support team; organisation of PN.

Publication types

  • Review

MeSH terms

  • Germany
  • Government Regulation
  • Home Care Services / organization & administration*
  • Hospitalization / legislation & jurisprudence*
  • Humans
  • Nutrition Disorders / prevention & control*
  • Parenteral Nutrition / methods*
  • Parenteral Nutrition / standards*
  • Patient Care Team / organization & administration*
  • Practice Guidelines as Topic*